قبل از استخدام نریتور حتما این سه مرحله را رعایت کنید

پاولا-ماسکیاردی-

فیلم شما تموم شده و حالا نوبت اینه که بعد از نگارش نریشن، نریتور خودتون رو انتخاب کنید، اما قبل ازانتخاب، مراحلی وجود داره که به بهتر شدن نریشن شما کمک میکنه، اول اینکه باید بر اساس جنسیت و لحن و لهجه بدونید که دقیقا چه صدایی رو باید انتخاب کنید، دوم میزان بودجتون رو بر اساس هنرمند مورد نظر انتخاب کنید و سوم اینکه بدونید تجهیزات صدا و محل استودیو اهمیتی زیادی داره. چکاوا با بررسی و تشخیص تمام این موارد، کار رو بسیار برای شما راحت می کنه.

 

 

کمپین جدید شما آماده است.  فیلم شما تهیه شده و حالا نوبت این است که نریشن خودر ا انتخاب کنید ، اما در این کار عجله نکنید. استخدام و یک نریتور و دوبلور اگر تا به حال این کار را انجام ندادید شاید کمی پیچیده به نظر برسد.

شما باید یک سری اقدامات خاص انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که فرد درستی را برای حفظ ارزش های نام تجاری و یا هنری خود انتخاب کرده اید و زمانی که به استودیو می روید، آماده کار با او هستید . در اینجا یک چک لیست تهیه کرده این در رابطه با مسائل مربوط قبل از استخدام نریتور یا دوبلور مربوطه که موجب از بین رفتن هر گونه اختلاط احتمالی در طول فرآیند خواهد شد و با رعایت کردن این عناوین به شما اطمینان داده خواهد شد که بتوانید بهترین نتیجه را از این کار دریافت کنید.

مرحله 1: نیازهای تان را مشخص کنید

این واقعیت که شما تصمیم گرفتید یک نریتور یا دوبلور حرفه ای استخدام کنید به این معنی است که شما صدا را جدی گرفته اید می دانید برای تاثیرگذاری بیشتر یک صدای خاص برای پروژه خود نیاز دارید.  گام بعدی این است که بدانید دقیقا چه صدایی باید انتخاب کنید

با اصول اولیه را در نظر بگیرید و مشخص کنید که چه نوع نریتور یا دوبلوری برای کار شما مورد نیاز است؟ به یک زن یا یک مرد نیاز دارید؟ جوان، پیر، یا میانسال؟ آیا شخص باید دارای لهجه منطقه ای خاص باشد؟ آیا این شخص باید به زبانی غیر از زبان فارسی صحبت کند؟

از آنجایی که صدای نریتور تاثیر مستقیمی با کیفیت کار دارد باید حتما قبل از استخدام نریتور یا دوبلور در مورد مسائلی مانند  تصویر کلی برندتان ، حرفی که میخواهید در اثرتان بزنید و بازار هدف تان فکر کنید تبلیغات یک مبارز انتخاباتی با آگهی مرکز نگهداری از سالمندان با یک لحن و صدا خوانده نمی شوند. درک ویدئویی که قرار است ارائه دهید و شناخت افرادی که قرار است با دیدن آن تحت تاثیر قرار بگیرند ، به شما کمک میکند که صدای مورد نظر برای پروژه تان را پیدا کنید.

مرحله 2: بودجه تان را مشخص کنید

بدیهی است که شما می خواهید بهترین هنرمند با بهترین صدای ممکن را برای کارتان پیدا کنید.اما ممکن است این انتخاب از دیدگاه مالی امکان پذیر نباشد، به خصوص اگر بودجه شما کم باشد . قبل از اینکه بخواهید صدای خاصی را انتخاب کنید به این فکر کنید که میخواهید چه قدر برای صدای مورد نظر هزینه کنید. در چکاوا تقریبا برای هر بودجه ای صدای مناسب پیدا می شود از اسم های مطرحی مانند نصرالله مدقالچی ، بهروز رضوی و ابوالحسن تهامی نژاد گرفته تا جوان تر های خوش صدایی که در قسمت گویندگان امید قرار دارند بستگی به شما دارد که تصمیم بگیرید که چقدر مایل هستید برای داشتن صدای مناسب هزینه کنید و چه بودجه ای را قرار است اختصاص بدهید.

 

مرحله 3: از تجهیزات مناسب استفاده کنید

کیفیت بسیار مهم است ، یک ضبط غیر حرفه ای ممکن است محصول نهایی شما را به کلی خراب کند. انتخاب استودیو مناسب و حرفه ای بعد از انتخاب صدا مهم ترین مرحله است. تجهیزات بد می تواند صدای خروجی را بد فرم ، ازار دهنده و سخت فهم کند.

هر چه قدر هم برای نریتور یا دوبلور حرفه ای هزینه کنید استفاده از تجهیزات بد و یا استفاده از تکنولوژی های قدیمی و بی کیفیت تماشاگر را به طور جدی از پیامی که میخواهید از شما دریافت شود دور میکند و این باعث می شود که شرکت شما غیر حرفه ای ظاهر شود.
تجهیزات مناسب گران نیستند، اما به سرمایه گذاری مناسب و معقول نیاز دارند. اگر شما نیاز به صدای نرمال داشته باشید، این سرمایه گذاری به احتمال زیاد ارزشش را دارد. اگر نمی خواهید این سرمایه گذاری را انجام دهید، باید یک استودیو حرفه ای پیدا کنید سایت چکاوا به عنوان سایت تخصصی صدا و نریشن به شما کمک میکند در زمان صرفه جویی کنید، افراد حرفه ای بیشتری را بشنوید و در نهایت نریتور یا دوبلور مناسب را پیدا کنید.

اشتراک گذاری این مطلب

مطالب مرتبط

امتیاز دهی به این مطلب