چگونه آگهی رادیویی تاثیرگذار بسازیم؟

چگونه آگهی رادیویی تاثیرگذار بسازیم؟-0

برای ساخت یک آگهی رادیویی تاثیرگذار چه باید کرد؟

معمولا مخاطبان رادیو در زمان شنیدن آن تنها هستند، پس بهترین فرصت است که یک پیوند شخصی با مخاطب برقرار شود، هرچقدر این رابطه شخصی تر باشد به شنوندگان کمک میکند تا قوی تر با محتوا و موضوع ارتباط برقرار کنند، دوم: اینکه در کنار سرگرم کردن مخاطب، هم زمان باید به نیازهای او هم پاسخ داده شود و این کلید موفقیت در یک آگهی رادیویی است، و در نهایت آرامش در صدا، اطمینان مخاطب به شما را دو چندان می کند.

خیلی از شرکت‌ها به دنبال مخاطب های خاصی می گردند، مخاطب هایی که حس شنیداری شان قوی تر است کسانی که مجبورند بخش زیادی از روز را در مسیر بگذرانند ، کسانی که هنوز آماده دریافت اطلاعات از روش‌های قدیمی تر هستند، همه این آدم ها را می توان مخاطب پر و پا قرص رادیو و تبلیغات رادیویی در نظر گرفت. بسیاری از تبلیغ کنندگان می دانند که چگونه آگهی رادیویی می توانند به پیدا کردن مخاطبان در سطح قابل‌توجه‌تری نسبت به سایر شیوه های تبلیغاتی سنتی کمک کنند.

چیزی درباره رادیو وجود دارد که برای مصرف کنندگان بسیار شخصی تر از سایر منابع اطلاعات و سرگرمی است. شاید این واقعیت است که رادیو، بیش از هر منبع رسانه ای دیگری، به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مردم معمولاً وقتی سرکار می روند، وقتی برای پیاده روی از خانه خارج می شوند و وقتی از سرکار برمی‌گردند به رادیو گوش می‌دهند، تمام فعالیت‌هایی که اغلب به تنهایی انجام می شود.

رادیو، تنها دوست من

از آنجا که شنوندگان اغلب به تنهایی رادیو گوش می دهند، یک پیوند بسیار نزدیک با گوینده برقرار می کنند. همان تأثیری که پادکست ها روی انسان می‌گذارند، گویی دارند به صحبت های صمیمانه ی یک دوست گوش می دهند و به آن اعتماد دارند. از طرفی هر چه قدر محتوا شخصی تر شود به شنوندگان کمک می‌کند تا قوی تر با موضوع، شخصیت‌ها و یا موسیقی‌هایی که به آن‌ها گوش می دهند، ارتباط برقرار کنند. در نتیجه، یک آگهی رادیویی که به گوش مخاطبان مناسب هدایت شود، نتیجه بسیار بهتر و مؤثرتری نسبت به سایر انواع تبلیغات خواهد گرفت.
اکثر شما تمام این حرف ها را می دانید، اینکه آگهی های رادیویی می تواند تأثیر زیادی بر مخاطبان شما داشته باشد، پس این یک پیشگویی نیست. آنچه شما باید بدانید این است که چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما درست به در ذهن مخاطبتان جای می‌گیرد و چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که آگهی رادیویی شما دقیقاً همان چیزی است که مخاطبتان به دنبال شنیدنش است؟

از مضرات یک آگهی رادیویی خسته کننده

آگهی شما قرار نیست فقط سرگرم کننده باشد بلکه قرار است هم‌زمان به نیازهای زندگی افراد پاسخ بدهد. سرگرم کردن مخاطب تنها بخشی از ساخت یک آگهی تاثیر گذار است نه تمام آن ، ساخت آگهی هایی که نیاز های مخاطب را هدف قرار می‌دهد کلید موفقیت در آگهی رادیویی است.

بیش از هر چیزی شما نیاز به یک خودآگاهی اولیه دارید : در حال تلاش برای فروش چه چیزی هستید؟ چقدر اطلاعات لازم دارید؟ مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ این‌ها عوامل مؤثر بر محتوای تجاری شما هستند.

بگذارید با تقسیم کردن مدت زمان آگهی شما و تعداد کلماتی که می‌توانید به طور تقریبی در آگهی استفاده کنید شروع کنیم :

    60 ثانیه: 150 کلمه

    30 ثانیه: 75 کلمه

    15 ثانیه: 38 کلمه

    10 ثانیه: 28 کلمه

بر اساس این تقریب‌ها، شما باید تصمیم بگیرید که محتوای شما تا چه حد باید پیچیده باشد. به عبارت دیگر، چند کلمه از آگهی رادیویی به شما اجازه می دهد تا توضیح دهید که چرا محصول یا خدمات شما ارزش دارد؟ به طور کلی، کمتر- بیشتر است (محتوای کوتاه تر ارزش بیشتری دارد) اما شما باید مطمئن شوید که مخاطبان شما پیام را به خوبی دریافت خواهند کرد. هنگامی که این را فهمیدید، طول ایده آل برای تجارت رادیویی خود را به دست می آورید.

 آرامش صدا

اضطراب و نگرانی می تواند کیفیت صدای شما را پایین بیاورد و نویز های آن را بیشتر کند. باز کردن گلو و آرام کردن اعصاب حتی وقتی تحت فشار هستید یکی از عوامل مهم برای حرفه ای شدن در این شغل است. اگر صدای خش داری، عصبی و زیری داشته باشید، هرگز به سطح دلخواهتان در این شغل نمی رسید مگر اینکه بخواهید تا آخر عمر به جای شخصیت های کارتونی صحبت کنید.

باید بدانید که استعداد لازم است اما کافی نیست، مهارت های فنی را نمی توانید نادیده بگیرید ، یکی از مهارت‌های “فنی” که شما نیاز دارید ضبط و ادیت صدا است و البته برای انجام این کار نیاز به یک استودیو خانگی خواهید داشت. اما اگر تجهیزات صوتی مناسب ندارید و کار با نرم افزار های ادیت صدا را بلد نیستید می‌توانید به استودیو ها و یا سایت های ارائه دهنده این خدمات مانند سایت چکاوا مراجعه کنید تا صدای شما را ضبط کنند و ویرایش شده به شما تحویل دهند.

جهت مشاوره کلیک کنید.

اشتراک گذاری این مطلب

مطالب مرتبط

امتیاز دهی به این مطلب