چگونه تبدیل به یک نریتور یا دوبلور عالی شویم؟ (قسمت دوم)

نریتور-

برای یک نریتور و گوینده خوب بودن مراحل زیادی وجود دارد، یکی از این مراحل این است که وارد یکی از انجمن های صدا مانند سایت چکاوا بشید، چون بودن دراین جمع به دلیل حجم زیادِ گویندگان پیشکسوت و جدید، و تنوعی که در این صداها وجود داره، مسیر پیش روی شما رو راحت تر میکنه و در این رو هم در نظر بگیرید که حرفه ای شدن در دوبله زمان بر هست و ممکن است سالها طول بکشه، به جای قیاس با دیگر گویندگان و عجله، سعی کنید در راستای یادگیری از مسیر لذت ببرید.

دوبلور یا گوینده نریشن بودن یک کار هیجان انگیز و خلاقانه است که تارهای صوتی و توانایی های شما را به چالش می­کشد. این به این معناست که شما باید مراقب صدای خود باشید ابزاری که شما را در این کار موفق نگه میدارد. بدون تمرین گرم کردن، تمرین خواندن روزانه و کشش ملایم، صدای شما قادر نخواهد بود ساعت ها در استودیوی ضبط فعالیت کند. اگر واقعا می‌خواهید صداپیشگی و دوبلوری را جدی بگیرید، باید بیش از آنکه فقط به فکر صدا باشید باید روی آهنگ کلام خود نیز کنترل داشته باشید.

هنر پرسونال برندینگ و نام تجاری را بیاموزید

یک راه عالی برای شروع این است که یک وبسایت ایجاد کنید. سرویس های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند یک صفحه زیبا با تکنولوژی کم تکنیکی ایجاد کنید. یک دامنه دریافت کنید یک تم را از طریق وردپرس انتخاب کنید و یک سایت کوچک برای خودتان درست کنید.

مشتری ها و سفارش دهنده های شما چه چیز هایی را می خواهند بدانند؟ چند پاراگراف را در مورد خود و کارتان توضیح دهید، نمونه کارهای صوتی خود را نشان دهید، رسانه های اجتماعی و جزئیات تماس خود را در آن قرار دهید می شود. اگر می خواهید نام تجاری را به سطح بعدی برسانید،  یک وبلاگ تشکیل دهید و مطالب خود را در آن به اشتراک بگذارید. دوست داشتن شغل نریتوری یا دوبلوری کافی نیست – برای ماندن در این عرصه مهم است که یاد بگیریم چگونه خودمان را به فروش برسانیم.

عضو یک انجمن صدا شوید

نگران رقابت با دیگر همکارانتان نباشید. آنچه که شما را از دیگران جدا خواهد کرد اشتیاق شما به این کار برای تبدیل شدن به فردی بزرگتر و بهتر است. نگران موفقیت نریتور یا دوبلورهای موفق نباشید در عوض، تلاش کنید از تجربه آنها استفاده کنید.

می  توانید برای مرحله اول وارد یکی از انجمن های صدا و سایت هایی مانند چکاوا شوید که گوینده ها را معرفی می کنند. بودن در جمع همکارانتان می تواند به شما کمک بزرگی کند چه به صورت شخصی و چه به صورت مجازی. ایده ها، راهنمایی ها و منابع را با یکدیگر به اشتراک بگذارید در این مسیر هم همگی تبدیل به یک نریتور یا دوبلور بهتری خواهید شد و هم در کنار هم تبدیل دوستان خوبی با علایق مشترک می شوید.

بانک صدا گویندگان

تبدیل شدن به یک نریتور یا دوبلور حرفه ای زمانبر خواهد بود

اگر کسی تلاش کند شما را متقاعد کند که این روند سریع و آسان است، او را جدی نگیرید، حتی به حرفش گوش ندهید. شما ممکن است یک صدای عالی داشته باشید، اما به این معنا نیست که می توانید تبدیل به یک نریتور یا دوبلور عالی شوید. فقط به این دلیل که یک نفر بسیار بلند است به این معنی نیست که او بازیکن بسکتبال بزرگی خواهد شد. 

برای تبدیل شدن به یک نریتور یا دوبلور عالی زمان، نظم و انضباط، فشار و مقدار بسیاری اشتیاق و پشتکار لازم است. موانع زیادی در این ماجرا وجود دارد، اما شنیدن اولین کار و دریافت اولین حقوق باعث می شود شما احساس بسیار خوبی داشته باشید. اجازه ندهید که آرزوی بهترین بودن شما را متوقف کند. بسیاری از افراد موفق در ابتدای راه شکست خورده اند اما آنها اجازه ندادند که “هیچ” چیز آنها را برای رسیدن به نقطه  مورد نظرشان متوقف کند.

جهت راهنمایی بیشتر کلیک کنید.

اشتراک گذاری این مطلب

مطالب مرتبط

امتیاز دهی به این مطلب